آشنایی با ساخت و بازرسی مخازن تحت فشار (ASME Sec. VIII )

Wiki Article

خطوط لوله پلی اتیلن در پروژه های مختلف نیاز به اتصالات پلی اتیلن دارند که این محصولات با توجه به نوع پروژه متفاومت خواهند. در فلنج ساکت ولد، پیش از جوشکاری باید فضایی بین فلنج یا اتصالات و لوله ایجاد شود. هدف فلنج RF متمرکز کردن فشار بیشتر بر روی قسمت کوچکتری از گسکت و در نتیجه افزایش قابلیت مهار فشار اتصال میباشد. ورق A283 از سری ورق های پرکاربرد دسته ورق گرم میباشد که به عنوان ورق مخازن تحت فشار هم شناخته میشود. تغییر آرام و هموار از ضخامت فلنج به ضخامت دیواره لوله یا اتصال دیگر که توسط هاب مخروطی انجام میپذیرد در شرایط خم شدن مکرر ناشی از توسعه خط لوله بسیار مفید است. در حین انجام عملیات پرچ کاری صدای زیادی ایجاد می شود. در این فلنج گلویی مانند یک هاب عمل میکند. خراب شدن یکی از قطعات پمپ آب مانند پروانه پمپ نیز یکی دیگر از دلایل اصلی کم و زیاد شدن فشار آب می باشد. در هر حالت، برای جلوگیری از مشکلات و چالشهای احتمالی، توصیه میشود که محاسبه حجم مخزن تحت فشار پمپ آب خانگیتان را به متخصص بسپارید تا دستگاه قادر به تامین نیاز فضا و ساکنان باشد. این ویژگی از تلاطم جریان در قسمت اتصال جلوگیری کرده و فرسایش را کاهش میدهد.


با نصب فیلتر از ورود ذرات معلقی همچون براده آهن جلوگیری کنید. با استفاده از خصوصیت میدان مغناطیسی جهت مواد فرومگنت می­توان موقعیت عیوب سطحی و نزدیک به سطح را مشخص نمود. اتصالات الکتروفیوژن جهت پروژه های گازرسانی و اتصالات پیچی جهت پروژه های آبرسانی تا فشار 16اتمسفر استفاده می شود و برای دیگر پروژه ها از اتصالات جوشی فشار قوی پلی اتیلن استفاده می شود. این بخش به منظور ورود انسان به داخل مخزن تحت فشار جهت بازرسی وتعمیرات مورد استفاده قرار می گیرد. مخزان تحت فشار (مخزن هوای فشرده) با توجه به اندازه، ساختار، اجزای تشکیل دهنده درونی و روال کار و میزان مقاومت بدنه به گروه های مختلفی تقسیم بندی می گردند. یک دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس (RO) دارای اجزای مختلفی است که هر یک، وظیفه و کارکرد مشخص و تعریف شده خود را دارند. فلنجها میتوانند در دماهای مختلف، فشارهای مختلفی را تحمل نمایند. علاوه بر استحکام مکانیکی مناسب، استانداردهای موجود استفاده از فولاد با مقاومت ضربهای بالا را دیکته میکنند؛ به خصوص برای مخازن مورد استفاده در دماهای پایین.


از معایب فلنج ساکت ولد شکافی است که باید ایجاد شود.

استفاده از پیچهای HSFG قیمت بالاتری نسبت به پیچهای معمولی دارد و به کارگران ماهرتر و بازرسی دقیقتری نیاز است. سلولهای موجود در فولیکول مو به شدت نسبت به میزان سطح آهن حساس هستند. در مخازن کوچکتر بخشی به نام HAND HOLE یا همان دریچه دست رو نیز click here وجود دارد. این کاربرگ شامل سه بخش Spot, تانک ضربه گیر Perpetual و Future است که با کلیک بر روی هر کدام میتوانیم ببینیم که در هر یک از بازارها با چه صرافیهایی، با چه نمادی، با چه قیمتی و چه حجم معاملاتی فعالیت دارد. از معایب فلنج ساکت ولد شکافی است که باید ایجاد شود. برای مثال در سیستمهای لولهکشی استنلس استیل میتوان از فلنج کربن استیل استفاده کرد، زیرا فلنج با محصول درون لوله تماس پیدا نمیکند. گسکتهای رینگی به نحوی طراحی شدهاند که با تماس اولیه خط یا حرکت گُوِه بین فلنج و گسکت، سیلینگ را انجام میدهند. انجام تست و بازرسی با کیفیت جهانی تنها هدف شرکت نیک بینش کارن در حوزه فعالیت خود و به خصوص بازرسی دیگ بخار / آبگرم و سایر تست مخازن تحت فشار می باشد. افزایش فشار در چیلر ممکن است ناشی از عدم عملکرد درست شیرکنترلی باشد. استفاده از این فلنج برای کاربریهای سخت توصیه نمیشود.


فلنج ها به صورت قطعه ای دیسکی شکل هستند که همیشه به صورت جفت به کمک پیچ و مهره دو قطعه را به یکدیگر متصل می سازد و به آسانی باز و بسته می شوند. در صورت نصب غیر تراز مخزن پمپ آب هم بحث ساییدگی تیوپ به دیواره مخزن فلزی باعث پارگی زودهنگام آن می شود. به طور معمول، فلنج اسلیپون به صورت فورج شده ساخته شده و دارای هاب هستند. توانایی نگه داشتن فشار در فلنج لپ جوینت کم است، اما از فلنج اسلیپون بیشتر میباشد. در اتصالات جوشی پلی اتیلن کیفیت آن بستگی به توانایی اپراتور، با کیفیت بودن تجهیزات و مسئول مربوطه دارد. در جاهایی که امکان به وجود آمدن یک جریان ناگهانی وجود دارد (مانند پمپها) که باعث ایجاد تلاطم میشود نباید از از فلنج تبدیل استفاده کرد. فلنج پیچی یا رزوه ای در خطوط لولهای استفاده میشود که امکان جوشکاری وجود ندارد. برخی از راه ها برای حل این مشکل، نصب یک درایو با سرعت متغیر یا درایو فرکانس متغیر بر روی موتور القایی است که کمپرسور را به حرکت در می آورد.

Report this wiki page